Seminar - Er nettet bare varm luft?
Administrator
 
Citater
"Put aside prejudices and check it out. Turns out there is more to Danish music than Barbie Girl..."

- Neil McCormick, The Daily Telegraph v. SPOT 2009
Det er bemærkelsesværdigt, hvor mange gode dance-navne, der kommer fra Danmark.

- Denis Docland, ID&T, arrangører (NL)
Bookmark and Share
Lørdag 22. maj | KL. 15.00-16.15 | Radisson Blu

ER NETTET BARE VARM LUFT?

10 år efter digitaliseringen slog hul i musikbranchens eksisterende forretningsmodeller, har en ny generation kastet sig over de muligheder, nettet har givet for at formidle og promovere musik. Men begejstringen for nettet fører ofte til en manglende nuancering i forhold til, hvilken type kunstner, hvilken musikgenre, og hvilket musikprodukt, der skal udbredes eller sælges. Og ofte også en manglende erkendelse af, om indsatsen egentlig betaler sig.

Med indledning af Ariel Hyatt.

Præsenteres i samarbejde med Musikparlamentet

Ariel Hyatt (US)

Grundlægger af Ariel Publicity, et digitalt PR-bureau, der har specialiseret sig i at placere musikere på blogs og i podcasts, og skabe tætte forhold til brugere af sociale medier. Hendes bog, ” Music Success in Nine Week” hjælper musikere med at navigere den komplicerede verden af sociale medier og online marketing.


Morten Hjort

Community Manager hos Copenhagen Records (Nephew, Alphabeat, Hej Matematik, Joey Moe m.fl.). Arbejder med online-salg, sociale medier og udvikling af digitale platforme, og rådgiver kunstnerne om kommunikationen mellem artist og fan.


Christian Taagehøj

Aktiv i bandet Slaraffenland siden 2002 som komponist, guitarist og manager. Slaraffenland har med stor succes brugt internettet aktivt i deres markedsføringsstrategi. Stod i 2009 og 2010 - i samarbejde med MXD - bag den danske showcase-fest under SXSW i Austin Texas.


Martin Thörnkvist (SE)

Driver pladeselskabet Songs I Wish I Had Written (Moto Boy m.fl.), og er medgrundlægger af organisationen The Swedish Model. Thörnkvist er ekspert i digitaliseringen og stærk fortaler for internettet som om drejningspunkt for et positivt musikklima.


Kristian Leth

Karismatisk vært på DRs hedengangne musikprogram Liga, der nu i stedet deler meninger ud i Smagsdommerne på DR2. Derudover er han bl.a. forfatter, men bedst kendt som frontfigur i indiepop-bandet The William Blakes og medejer af pladeselskabet Speed Of Sound, der senest har udgivet Sleep Party People og Stoffer og Maskinen.


Moderator: Carsten Holm

Journalist på DR og bl.a. kendt fra Public søndag på P3. Udover at være vært, er han også ansvarlig for P3s Karrierekanonen.