Citater
"We both enjoyed SPOT a lot a lot a lot! You have super bands!"

- Fruzsina Szép (Sziget Festival, artistic director) & Frigyes Machan Nesta (Programchef for musikradioen Mama Zone), Ungarn
"Die Dänen sind die neuen Schweden!"

- Magasinet Piranha (DE)
Bookmark and Share
Lørdag 22. maj | KL. 16.30-17.30 | Radisson Blu

MUSIC AND GAMES – LET’S PLAY...
En diskussion om musikbrug i computerspil. Hvordan man fanger stemningen, sætter scenen og bestemmer tempoet. Alle er vigtige parametre for sound design. Hvordan tilpasser man musik til spil – og hvad er ”adaptive music”?
Hvordan finder music supervisore artister, musik og komponister til deres projekter – og hvad skal man tænke på, når man pitcher sin musik til spilindustrien?

Eric Friend

Eric Frinds begyndte sin karriere med at arbejde for Richard Linklaters Detour Film produktioner ( Slacker, Dazed and Confused, Before Sunrise, School of Rock) and har sidenhen arbejder med Mike Judge ( Beavis and Butt-Head, Office Space and King of the Hill) i 14 år som audio recording engineer. Pt. arbejder han med at mixe, komposere, lave lyde og music supervion mth. Spil, film, reklamer, animationsfilm og webvideoer for selskaber som Dell, Sony/BMG, MTV, Comedy Central, FOX, Disney, Miramax, Microsoft og Sesame Street. Han har arbejdet med spilproducenterne Kings Isle, Midway, Microsoft og Digital Anvil på spil som Wizard 101, Area 51, Brute Force, Freelancer og Loose Cannon.

Thomas Bärtschi

Thomas Bärtschi er ansat som Musik Supervisor & Lyd Designer hos spiludviklingsfirma'et IO Interactive i København.
Musik producer, komponist og lyd designer med mere end 10 års erfaringindenfor spilbranchen. Bärtschi er dedikeret og passioneret omkring spilindustrien, og har specialiseret sig indenfor adaptiv musik og lyd til interaktive medier. I dag arbejder han som Musik Supervisor og Sound Designer hos IO Interactive (Hitman, Kane&Lynch, Mini Ninjas) - hvor han bla. er ansvarlig for at få den musikalske strategy overført til færdigt spil.
I sin stræben efter at få musikken til at forstærke og bidrage effektivt til den samlede spiloplevelse, er Bärtschi afhængig af både komponister, producere, instruktører, level designere, lyd designere og ikke mindst adaptive udviklingsværktøjer.
Bärtschi er uddannet tonemester fra det kongelige danske musikkonservatorium i København, samt School of Audio Engineering i London.

Stephen King
Stephen King har mere end 30 års erfaring som manager. Han grundlagde Ricochet Management i 1980, hvor han repræsenterede artister som The Lighthouse Family, Dina Carroll, Urban Art og Incognito.
I 2002 dannede Stephen Creation Management med Alan McGee, som var bredt anerkendt som et af de mest innovative mangements med et imponerende klientel herunder Mogwai, The Libertines, Dirty Pretty Things, The Kills og Mew.
I 2010 blev han en del af Believe Digital, hvor han tiltrådte som administrerende direktør for UK- Believe Digital er den førende digitale distributør og tjenesteudbyder for uafhængige artister og labels i Europa