Bliv klogere på musikbranchen
07-04-2010   Af  Mads Tourlin
 
Citater
"Dansk musik har en enorm kvalitet i bredden – uanset genre."

- Thomas Roscheck, PR-chef, Rockhal (LU)
"We both enjoyed SPOT a lot a lot a lot! You have super bands!"

- Fruzsina Szép (Sziget Festival, artistic director) & Frigyes Machan Nesta (Programchef for musikradioen Mama Zone), Ungarn
Bookmark and Share
Musiker Kristian Leth er medejer af pladeselskabet Speed Of Sound og deler ud af sine erfaringer på seminaret
Musiker Kristian Leth er medejer af pladeselskabet Speed Of Sound og deler ud af sine erfaringer på seminaret
Der er ikke kun musik på programmet på SPOT Festivalen. Årets seminarprogram byder på diskusssion om alt fra mobil marketing til, hvordan man bryder igennem i Japan.

Hvis man har lyst til at blive klogere på musikverdenen, eller hvis ørerne trænger til hvile, så er årets festival seminarer en oplagt mulighed. 
SPOT har inviteret musikere samt en række branchefolk fra ind- og udland, der vil give deres bud på, hvordan man for eksempel laver et ægte hit, hvordan man gebærder sig i udlandet og fordele og ulemper ved at distribuere musik digitalt.


I år tæller foredragsholderne blandt andet musikeren Kristian Leth, Tina Dickows engelske manager Jonathan Morley, forfatteren Jay Frank, Senior Vice President for Music Strategy hos Country Music Television og Tom Windish, ejer af The Windish Agency, der blandt andet har ansvaret for booking af Justice, Hot Chip og Girl Talk. 


12 paneldiskussioner og foredrag er spredt ud over festivalen fredag 21. maj og lørdag 22. maj. 11 af dem bliver afholdt i mødelokalet på Radisson Blu (SAS). Derudover vil filmen ”Recordman – The Last American Cowboy,” blive vist i Musikhusets Lille Sal. Det er muligt for alle med spotarmbånd at blive klogere på aktuelle emner, der optager musikbranchen lige nu både nationalt og internationalt.


Årets SPOT seminarer arrangeres i samarbejde med: Gaffa, Musikparlamentet, gogoyoko.com og KODA.

 Tidskemaet kan snart ses på 2010.spotfestival.dk og bliver også trykt i det kommende SPOT Magasin.