Musikspil vandt innovationskonkurrence
18-05-2010   Af  Sara Bindeballe
 
Citater
"SPOT truely was a wonderful and delightful time for all of us. I was quite excited by the organization of the festival. Big Ups to the whole Spot-team. I've hardly seen a big event like this done so perfectly and smooth"

- Reinhold Seyfriedsberger, booker, Ink Music.
Den danske scene har enhver mulighed i udlandet. Det er den bedste musik lige nu, den har international appeal...

- Marc Lusty (UK), Reverb Records
Bookmark and Share
Vinderne er nu fundet i den store innovationskonkurrence, som Musikparlamentet udskrev i foråret i samarbejde med SPOT.

Formålet med konkurrencen var at indsamle gode idéer til udvikling og nytænkning af det danske
musikliv (konkurrenceopslaget kan læses her).

Dommerpanelet bestående af Kristian Riis (Volcano management; Nephew), Lisa Klint (Musikzonen) og Kristian Krämer (Alexandrainstituttet) har nu kåret de tre vindende forslag.

Og vinderne er:

1. plads – Morten Jaeger: ”Music Promoter”
Music promoter er et spil, der motiverer internetbrugere til at skabe vækst i musikken ved at inddrage dem i et online management-spil.

2. plads – Peter Boesen & Stefan Rasmussen: ”Den udvidede koncertoplevelse”
Den udvidede koncertoplevelse er en strategi til forbedring af livekoncerter. Idéen er at indsamle og anvende viden om publikums kulturelle vaner til at udvide oplevelserne både før og efter koncerten.

3. plads – Jeppe Henckel & Laust Jørgense: ”LastNight”
LastNight er en applikation til mobiltelefoner, der eksponerer ny musik ved at give brugeren indblik i, hvad andre brugere lytter til.

Morten Jaegers vinderspil Music Promoter præsenteres fredag d. 21. maj kl. 13 på Radisson Blu som en del af SPOTs seminarprogram. Både publikum og branchefolk er velkomne til at kigge forbi, møde vinderne og høre mere om de tre innovative idéer.